Paradicsomszószos pulykahús barna rizzsel #mealprep for school

by - 9:39


Az egyik kedvenc ebédemmel készültem nektek. Régen én se láttam ki a "csirkerizs" mögül, de rájöttem, hogy egyrészről unalmassá válik, másrészről még egészségesnek sem mondható a monoton étkezés.  Ekkor döntöttem a dobozolás mellett. Előnye, hogy nem kell minden nap a konyhában fáradtan este előállítani a másnapi ebédedet, hanem csak benyúlsz a hűtőbe és már viheted is magaddal.  Ezt az ételt diétásnak nem mondanám, de egy átlag ember, aki rendszeresen sportol és odafigyel, hogy mit eszik, annak ez egy tökéletes ebéddé válhat. 

Amekkora adagot én most megcsináltam az nem fedi a képen láthatót, mivel a húgomnak is készítettem, szóval körülbelül még plusz ugyan ennyi adag maradt vissza. Tehát ezért ehhez makrókat nem írok - majd csak egy-egy adaghoz- mivel ezt mindenki saját ízlése szerint, plusz annak fejében rakja össze, hogy hány napra és hány főre szeretné csinálni. 


RECEPT
A szószhoz

  • Darált pulyka (Lehetőleg frissen a hentestől vegyétek biztos forrásból, hiszen ha nem tudjátok mi van benne pontosan előfordulhat, hogy sokkal több zsírt tartalmaz, mint amit ti be szeretnétek vinni.) - Az én nagy adagomhoz 680 g húst vásároltam.
  • Paradicsomsűritmény (Ami tényleg csak paradicsomot tartalmaz, figyeljetek, hogy ne tartalmazzon són és vízen kívül semmi mást.) - Az én nagy adagomhoz 400 g paradicsomszószt használtam.
  • Vöröshagyma apróra vágva - Az én nagy adagomba 1 nagy fej vöröshagymát raktam bele.
  • Fűszerek ízlés szerint - Én oregánót, babérlevelet, sót és borsot raktam bele.


Köret

  • Barna rizs - Az én nagy adagomhoz 300 g (ez szárazon) rizst főztem.
  • Zöldégkeverék - Én most egy gyorsfagyasztott zöldségkeveréket választottam, de korábban már készítettem úgy hogy a répát és borsót rögtön a hússal együtt pároltam. 


Elkészítés

A hagymát apróra vágtam és kevés kókuszzsíron megdinszteltem. A darált húsról leöntöttem azt a levet, amit kiengedett, majd összekevertem a hagymával. Fedő alatt hagytam, hogy kifehéredjen a hús. Eközben persze párszor átforgattam. Miután a hús kifehéredett ízlés szerint raktam bele sót, borsot, oregánót, és babérlevelet. Fedő alatt még pár percig hagytam, hogy összeérjenek az ízek. Ezután raktam rá a paradicsomsűrítményt. Összekevertem és hagytam megint fedő alatt párolódni. Kóstolás után döntöttem el, hogy kész van e. Végig kis lánggal dolgoztam.

Mindeközben felraktam a barna rizst. 1 bögre rizshez 2,5 bögre vizet adtam. Felraktam a vizet a tűzre és miután felforrt, beleraktam a rizst, majd fedő alatt hagytam, hogy készre főjön. (Lehet a vízbe sót rakni, de én nélküle csináltam.) Itt is ügyeljünk a kis lángra.

A zöldségkeveréket többféleképpen is el lehet készíteni. Én azt választottam, amikor serpenyőben kevés zsiradékon párolom meg fedő alatt. 

Éééés kész is!

A képen látható mennyiség dobozonként:

  • 185 g rizs
  • 147 g szósz
  • kb. 90 g zöldség

Egy doboz makrói:

  • 422 kcal
  • 22,9 g fehérje
  • 46,2 g szénhidrát
  • 8,7 g zsír


+ A zöldséget nem számoltam hozzá, hiszen zöldségeket nagy mennyiségben fogyasszunk!.:)


Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá, ha elkészíti. :*



Puszi: Victoria



You May Also Like

0 megjegyzés