Brasil Cacau: Tartós hajegyenesítés

by - 9:06


Egyre több helyen látom, hogy sokatokat érdekel, hogy mi is ez, hogyan csinálják, mennyire tartós és stb. Én most estem át kb. a 6. hajegyenesítésemen és az évek során nagyon sok mindent megtapasztaltam ezzel a témával kapcsolatban. Én csak jót tudok mesélni róla. Teljesen megváltoztatta az életemet azáltal, hogy nem kell reggelente órákkal előbb felkelnem, hogy vállalható kinézete legyen a hajamnak, így nem kell a végtelenségig roncsolnom hajvasalóval és a szárítóval. Garantáltan 3-4 hónap egyenes hajat biztosít.


Mikor először csináltattam a fodrásznak az első mondata az volt, hogy : "Csodálkozom, hogy van elől hajad." Hiszen tudni kell rólam, hogy az én hajam úgy volt göndör, hogy oké hátul szebb hordhatóbb fürtjeim voltak, de elől úgy nézet ki a hajam, mint egy afro nőé. Száraz volt és sehogy se állt. Tehát elől többet kellett vasalnom a hajamat, mint más részeken és ez nagyon meg is látszódott. Mikor elmeséltem ezt bárkinek is milyen igazából a hajam nem értette, hogy miért nem hordom a göndör hajamat. Ez addig tartott amíg az illető meg nem látott engem hajmosás után. Próbáltam keresni képet, hogy illusztrálni tudjam, de sajnos vagy szerencsére mindig megkértem anyukámat, hogy amennyire tudja húzza ki nekem szépen körkefével, majd mikor nagyobb lettem már magam csináltam egyenesre a hajamat, így csak az 5. egyenesítés utáni hajamat fogom tudni megmutatni. 

Az 5. hajegyenesítés után 9 hónappal
Biztos sok embernek ismerős az, amikor egy párás vagy esős napon ki megy az utcára vagy csak elmegy zuhanyozni és onnantól kezdve csak a baj van a hajjal. Az 5. egyenesítés után viszont, már azt tapasztaltam, hogy ha már ki is ment a brasil cacau hatása, mégsem olyan fogékony a hajam a párás időre. Azt is észrevettem, hogy minél többet csináltatom meg a hajamat, annál kevésbé göndörödik vissza. Mondhatni pár hajtincs már egyáltalán nem is göndörödik be. A képen is látni lehet, hogy még mindig göndör, de néhány egyenes tincs el-el bujkál a szénakazalban.:)

Aki tud rá időt és pénzt spórolni az nem fogja megbánni a végeredményt. Egy fodrász aki a brasil cacau termékeivel dolgozik (hiszen több fajta egyenesítő termékcsalád létezik) közel 100 ezer forintjába kerül, tehát ezt a vendégnek is nagyon meg kell fizetnie. Az én hajhosszomra ebben az évben 27.000 Ft-ba került. (Az első még csak 21.000 Ft-ba... Változnak az idők...) Igazából az ár attól függ, hogy mennyi anyag kell a hajamra. 

Hogyan is készül?

Először a brasil cacau  samponjával megmossák a hajatokat, ezzel kinyílik a haj szerkezete, majd megszárítják szigorúan hideg levegővel. 4-5 részre bontják a hajatokat, majd ezeket a részeket bekenik az egyenesítő anyaggal. Ez az anyag eléggé irritálja a nyálkahártyát, tehát ilyenkor a fodrász és én is maszkban vagyunk a biztonság kedvéért. Itt kezdődik egy bő 2-3 óra amíg apró tincsenként elkezdik vasalni a hajatokat. 5x a tövétől a közepéig 5x a tövétől a végéig. A meleg hatására lezáródik a haj szerkezete. Nagyon türelmesnek kell lennetek ahhoz, hogy szép legyen a végeredmény. Vasalás után 5 percig vízzel öblítik a kivasalt hajatokat, majd 5 percig hagyják állni rajta a brasil cacau balzsamját. Ez az utolsó befejező lépés. Ezután már csak a szárítás marad.
Vasalás után, vágás előtt.

Látszik, hogy nagyon el volt töredezve a hajam, szóval eléggé le kellett vágni, de legalább most egészséges és szép.:) Sokan mondták már, hogy ez a 2-3 óra vasalás, meg ez az anyag roncsolja a hajat, de abba nem gondolnak bele, hogy az sokkal jobban roncsolja a hajat, ha minden nap agyon vasaljuk. Én egy évben 2x szoktam megcsináltatni és nagyon meg vagyok vele elégedve. A hajam fényes, puha és könnyen kezelhető lett, csak ajánlani tudom.

Ha bármi kérdésetek lenne ezzel kapcsolatban, nyugodtan írjatok nekem.:)





You May Also Like

0 megjegyzés