Amerikai fahéjas csiga~

by - 12:26


A mostani poszt nem az egészség jegyében készült és nem is a diétázni vágyóknak dukál, de mivel már sokszor írtam életemben a kettősségekről, hogy hol mindenre figyelek az utolsó grammig, hol pedig impulzívan étkezem, így ez is felkerül blogom receptes részébe. Azt sem lehet mondani, hogy most van itt az ideje ezeknek a nyalánkságoknak, hiszen van hogy én is 10-12 órát töltök a számítógép előtt, 300 métert megyek csak egy nap a lakásban, így az alapanyagcserénk félelmetesen alacsony, amihez nagyon át kell gondolnunk mit eszünk, ha hosszú távon nem szeretnénk azon kapni magunkat, hogy hízunk. 

Viszont, hamarosan vége ennek és tudunk majd úgy ilyen cukorbombákat enni, hogy kompenzálni tudjuk, ha pedig lehetőséget tudunk találni ezekben az időkben is a mozgásra, akkor itt van számotokra a legfinomabb, legpuhább és legkönnyebb fehéjas csiga receptje.



RECEPT


Hozzávalók

Tészta


  • 400 g Búza finomliszt
  • 250 ml Tej
  • 20 g Élesztő
  • 25 g Cukor
  • 40 g Vaj
  • 1 db Tojás
  • 1 Csipet só

Töltelék

  • 200 g Barna cukor
  • 15 g Őrölt fahéj
  • Vaj

Mázhoz

  • 120 g Sajtkrém
  • 120 g Vaj
  • 100 g Cukor
  • 100-150 ml Tejszín




Elkészítés

Kimértem a lisztet egy tálba, a tejet langyosra melegítettem a mikróban, majd elővettem egy kis lábost. A lábosba beletettem az élesztőt és a langyos tej egy részét, majd a lisztből annyit tettem a lábosba, hogy tejfölsűrű masszát kapjak. A masszára rászortam még egy kicsit a lisztből és félre tettem a kovászt kelni meleg helyen, konyharuhával letakarva. 15-20 percig hagyom, hogy megkeljen a kovász, majd a tészta összes többi hozzávalójával összegyúrom. Egy kis liszt hozzáadásával egy gombócba gyúrom majd 1 órán keresztül hagyom pihenni.

Ami után megkelt a tészta ketté választottam, így két gombócot kapunk. Mindkettővel ugyan azokat a lépéseket  tesszük, csak azért választottam ketté, hogy több kis csigát tudjunk csinálni. A gombócokat kinyújtjuk, lehetőség szerint téglalap alakúra. Annyi vajat olvasztunk, hogy egy ecset segítségével a tészta egész felületét be tudjuk alaposan kenni. Egy mérőpohárba kimérem a cukrot és a fahéjat, majd eloszlatva a tésztára kent vajra szórom. Ezután feltekerem a tésztát és minden tekerésnél a tésztát olvasztott vajjal bekenem. Ezután tetszés szerint, de egyforma darabokra vágom és a választott ,alaposan kivajazott sütőformába teszem.

Mivel van tejszínünk a mázhoz, annak kb a felét-negyedét ráöntjük a tésztára majd így tesszük az előmelegített alul-felül sütéses sütőbe 25 percre. 150-165 fokon sütjük.

Amíg sül a tészta, addig elkészíthetjük a mázat. Egy lábosba tesszük a hozzávalókat, ízlés szerint lehet csökkenteni a cukor mennyiségén vagy lehet bele tenni egy csipet sót. A lábost picit rárakjuk a tűzre, de csak annyira hogy egymásba olvadjanak a hozzávalók, majd csomómentesre keverjük egy habverővel. 

Ha kész a tészta kivesszük a sütőből és még melegen ízlés szerint meglocsoljuk a mázzal. Én nem használtam fel az összes mázat, de van aki úgy szereti, hogy tocsog benne. 


Ez lett volna a recept, szerintem nagyon egyszerű és innen is köszönöm az én legkedvesebb barátnőmnek, hogy praktikáival tökéletesre csiszolhattam a fahéjas csiga elkészítését.  L.♥



























You May Also Like

0 megjegyzés