Ismerkedjünk gyógyteákkal! ~ Csalántea

by - 14:47


Ma próbáltam ki először a csalánteát. Egy herbáriába mentem be és néztem körül életemben először. (Olyan sokat nézelődtem, hogy szerintem az eladó nő már hülyének nézett.) Csalánteán kívül még hajdinát, és anyának ízfokozó és színezék nélküli ételízesítőt vettem. Próbálunk átreformálódni és mindenre valami más alternatívát találni. 

Na de visszatérve a teára. Személy szerint imádok teázni. Szerencsére én nem a kávézós fajta lettem. Egyszerűen nem kívánom. Régebben undorodtam az ízétől, most meg már nem találnám értelmét a kávé fogyasztásának. Tehát teák. Az edzés elkezdésével együtt sok minden érdekelni kezdett. Ilyenek voltak a gyógyteák is. Azt is megtanultam, hogy a filteres tea nem tea és azt is olvastam, hogy milyen mérgező dolgokat tartalmaz. (forrásom: twice.hu)

Igaz vagy nem igaz, több értelme van ha saját magad csinálod meg a teádat. Tudod, hogy mi van benne és az íze is sokkal erőteljesebb, plusz a gyógyteák sok jótékony hatással rendelkeznek.

Elég szkeptikus voltam mielőtt meg nem kóstoltam. Nem szabad a csalán leveleknek fém tárgyakhoz érnie, szóval erre érdemes vigyázni. Felforraltam egy bögrényi vizet, hozzáraktam egy evőkanál csalán levelet és steviával édesítettem. Nagyon nem tetszett az illata mikor raktam bele a vízbe, majd azután sem, ahogy szűrtem le. Félve kóstoltam bele és láss csodát nagyon jó íze van. 

Most, ilyen változékony időben, nagyon érdemes fogyasztani immunerősítő hatása végett. Méregtelenítésre is kiválóan használható, úgy szint a pattanásokkal is felveszi a harcot. Ezeken kívül még nagyon sok minden más miatt is érdemes csalán teát inni. Viszont ezt sem lehet túlzásba vinni, túlfogyasztás esetében csalánkiütéssel járhat. Ami még a legfontosabb, hogy az, aki orvosi kezelés alatt áll az mindenképpen konzultáljon kezelőorvosával.

További jótékony hatásokról itt olvashatsz: szimpatika.hu


You May Also Like

0 megjegyzés